Binnen beginnen is buiten winnen

Maatschappelijke positionering. Blog Kees Verhagen

We zitten in de donkere dagen voor Kerstmis. Een mooi moment voor bezinning. Hoe gaat het eigenlijk met onze organisatie, met mijn medewerkers en met mijzelf?

Misschien ben je best tevreden:

·       We doen als organisatie de goede dingen;
·       We hebben maatschappelijke waarde;
·       We weten waar we staan in de samenleving;
·       We hebben impact met ons product of dienst;
·       We hebben onze bedrijfsvoering op orde;
·       We zijn een prettige werkgever waar mensen graag voor werken;
·       We vernieuwen regelmatig en leggen verantwoording af waar dat nodig is.

Alles op orde, zo lijkt het. Maar is dat echt zo? Weten mijn medewerkers wat ons verhaal is? Wat onze stip op de horizon is? Waar ze staan in de samenleving? Voelen ze zich verbonden met ons?  

Misschien is het tijd voor een check: Is er draagvlak voor onze koers?

Want buiten winnen vraagt om binnen beginnen.  Misschien word je bevestigd. Het gaat goed en dat wist ik al. Mooi natuurlijk. Maar onbewust heb je misschien toch iets over het hoofd gezien en is extra aandacht voor het interne draagvlak nodig.  Wat je weet is datgene wat je meet.

Aan jou de keus. Je kan de check natuurlijk in het rijtje goede voornemens voor 2018 zetten.  Zet dan op 8 januari in jouw agenda: Dietz bellen voor een kop koffie.  Eerder bellen mag natuurlijk ook. Want over intern draagvlak denken wij graag met je mee!

Kees Verhagen
Senior Adviseur